- Zná své jméno.
- Samo si dojde na toaletu (pleny či pravidelné pomočování je nepřípustné, i když občas se může stát, že se dítě zabere do hry či nestihne doběhnout na WC a počůrá se).
- Nají se lžící a pije ze skleničky a hrníčku.
- Oblékne se a obuje (u těch nejmenších paní učitelka pomůže zapnout zip či knoflíky, zavázat tkaničky a podobně).
- Pozná si své oblečení a ukládá je na určené místo.
- Umyje si ruce a utře do ručníku, učí se čistit si zuby.
- Umí smrkat a používat kapesník.
- Uklízí své věci, hračky apod.
- Bez problémů chodí po schodech.
- Zná základní pravidla slušného chování (pozdraví, poděkuje, poprosí).
- Vyjadřuje se srozumitelně a ve větách.
- Projevuje stále více zájmu o hru s jinými dětmi, ale neubližuje jim.
- Začíná mít zájem o práci s tužkou - napodobí kruh a křížek (dbát na správný úchop).
- Zajímá se o hru s drobnými tvary, skládačkami apod.
Vše je důležité pro úspěšné začlenění dítěte do kolektivu v Mateřské škole.
Pokud budou přetrvávat nedostatky ve více oblastech, můžou se rodiče dohodnout na přerušení docházky.